Zamknij
Polecamy

Wikusia chodzi do przedszkola, dzieci codziennie zajadają się tam drożdżowym...Czytaj więcej Pierwsze, nieśmiałe kroki stawiane przez nasze dziecko to powód do wielkiej r...Czytaj więcej

Magnez – pierwiastek życia od najmłodszych lat

magnez

Z magnezem nie ma żartów. Jest to pierwiastek, który zapewnia nam życie. Trzeba dbać o jego odpowiednie stężenie w organizmie w każdym etapie życia, a zwłaszcza w etapach dorastania.

Wielka trójca – powietrze, woda, magnez

Aby nasz organizm sprawnie funkcjonował potrzeba dostarczać mu swoistego paliwa, które stanowią pierwiastki i związki. Należą do nich makroelementy, czyli substancje potrzebne w dużej dawce, a także mikroelementy, czyli substancje potrzebne w małej dawce. Jedna z takich substancji to między innymi magnez. Nie bez powodów nazywa się go pierwiastkiem życia. Okazuje się on konieczny do życia niczym powietrze lub woda. Zresztą można się nawet pokusić o stwierdzenie, że powietrze, woda oraz magnez to wielka trójca, bez której nie da się żyć. Magnez odpowiada pośrednio lub bezpośrednio za niemal wszystkie procesy w naszym organizmie.

Poziom magnezu we krwi

Aby stwierdzić, czy posiadamy właściwe stężenie magnezu we krwi, należy wykonać badanie krwi. Prawidłowe stężenie magnezu w osoczu wynosi od 0,65 do 1,20 mmol./l. Problem w tym, że badanie krwi okazuje się niemiarodajne i objawy niedoboru lub nadmiaru magnezu po prostu się odczuwa a nie bada. Chodzi o to, że we krwi znajduje się zaledwie 1% tego pierwiastka, pozostałe 40% w mięśniach, a 60% w kościach.

Niedobór magnezu, czyli hipomagnezemia

Mianem hipomagnezemii określa się niedobór magnezu w organizmie. To bardzo częste schorzenie, z którego na pierwszy rzut można nawet nie zdawać sobie sprawy. Objawia się ona skurczami mięśni, bólem kości i stawów, kłuciem w klatce piersiowej, bólem głowy, rozdrażnieniem, nerwowością, ekstremalnym zmęczeniem.

Nadmiar magnezu, czyli hipermagnezemia

Mianem hipermagnezemii określa się nadmiar magnezu w organizmie. To bardzo rzadkie schorzenie, bo o ile nerki sprawnie działają, to jego ewentualny nadmiar, a i tak naprawdę ciężko o jego nadmiar, wypłukuje się sam. Objawia się ona zaburzeniami krążenia, zaburzeniami oddychania, zaparciami, biegunkami, wymiotami, nudnościami, sennością.

Źródła magnezu

Do naturalnych źródeł magnezu należą przede wszystkim produkty roślinne. Najwięcej, bo aż połowa dziennego zapotrzebowania na magnez, znajduje się w kaszy gryczanej. Sporo magnezu zawierają szpinak, szczaw, botwina, soja, ciecierzyca, soczewica i pestki dyni. Bogate w magnez okazują się też banany, awokado, orzechy, migdały i fasola.

Leczenie magnezem

Magnez okazuje się bardzo pomocny przy leczeniu różnego rodzaju schorzeń. Przykładowo przy atakach serca można podać zastrzyk z magnezu, który rozkurczy serce. Za jego pomocą leczy się wiele chorób fizycznych i jeszcze więcej chorób psychicznych. Magnez warto systematycznie suplementować w tabletkach. Nie zapominajmy, aby zażywać takie, które zawierają po pierwsze dużo magnezu, a po drugie takie, które najlepiej się przyswajają. Coraz popularniejsze stają się też sole magnezowe, chociażby sól epson, czyli siarczan magnezu. Można się w nich moczyć, bo magnez fantastycznie wchłania się przez skórę.

Dowiedz się więcej na: https://www.tatento.pl/aa/81/zdrowa-rodzina.

 

Tagi: ,

Bez komentarzy

Leave a reply

Skomentuj
Wpisz swore imię
Twój adres e-mail

Story Page