• Drukuj
Zamknij
Polecamy

Wikusia chodzi do przedszkola, dzieci codziennie zajadają się tam drożdżowym...Czytaj więcej Pierwsze, nieśmiałe kroki stawiane przez nasze dziecko to powód do wielkiej r...Czytaj więcej

Bezpieczna gimnastyka w ciąży

Gimnastyka w ciąży jest bezpieczna. Zaleca się ją jednak w ograniczonym wymiarze. Dowiedziono, ze umiarkowana gimnastyka ma dobroczynny wpływ na dziecko i matkę gdyż zwiększa przepływ krwi przez łożysko do dziecka i może minimalizować ryzyko wystąpienia stanu przedrzucawkowego i cukrzycy ciążowej. Jednak zbyt forsowne ćwiczenia mogą mieć odwrotny skutek. Jeśli dotykają cię komplikacje ciążowe lub medyczne (takie jak np. ryzyko poronienia, krwawienie z łożyska, ryzyko przedwczesnego porodu, podwyższone ciśnienie) lub jeśli oczekujesz więcej niż jednego dziecka, unikaj ćwiczeń lub je ogranicz. Skonsultuj się z położną, lekarzem lub osobą prowadzącą zajęcia – na pewno otrzymasz poradę, czy możesz wykonywać określone ćwiczenia.\n\n\n\nJeśli jesteś przyzwyczajona do regularnej gimnastyki i czujesz się dobrze, nie ma konieczności przerywania ćwiczeń. Pamiętaj jednak o wprowadzaniu pewnych modyfikacji, gdy zbliżasz sie do końca ciąży. Jeśli chodzisz na zajęcia grupowe, poinformuj osobę prowadzącą, że jesteś w ciąży – wtedy twoje ćwiczenia zostaną dostosowane do twojego stanu. Lepiej jednak kontynuować rozpoczęty już program, niż zaczynać zupełnie nowy, który pobudzi inne grupy mięśni. Ćwicz tak długo, aż poczujesz, że trochę brakuje ci tchu, jednak wciąż możesz swobodnie rozmawiać. Nawet na chwilę nie możesz dopuścić do zmniejszenia sie ilości tlenu dostarczanego dziecku. Nie przemęczaj się i nie przeciążaj. Uważaj zwłaszcza na ćwiczenia aktywujące dół pleców i wymagające szerokiego rozłożenia nóg – może to doprowadzić do naciągnięcia wiązadeł miednicy i wystąpienia bólu w obrębie obręczy miednicznej. Gdy minie 20 tydzień ciąży unikaj ćwiczeń, które wymagają płaskiego leżenia na podłodze przez dłuższy czas – to z kolei może prowadzić do zawrotów głowy i osłabić transport tlenu do organizmu twojego dziecka. Unikaj przegrzania, które wpływa na tempo bicia serca dziecka, a u ciebie może doprowadzić do stanu oszołomienia. Zwolnij albo odpocznij, gdy tylko tego potrzebujesz. Pamiętaj zwłaszcza o dużych ilościach wody podczas ćwiczeń, aby zapobiec odwodnieniu i utrzymać równowagę cieplną. Jest to szczególnie ważne w przypadku ćwiczeń aerobowych, które należy wykonywać ostrożnie. Zamiast biegania może zajść potrzeba zwolnienia tempa do szybkiego chodu. Podczas ćwiczeń na siłowni zrezygnuj z obciążników.

Tagi: , ,

Bez komentarzy

Leave a reply

Skomentuj
Wpisz swore imię
Twój adres e-mail

Story Page