• Drukuj
Zamknij
Polecamy

Wikusia chodzi do przedszkola, dzieci codziennie zajadają się tam drożdżowym...Czytaj więcej Pierwsze, nieśmiałe kroki stawiane przez nasze dziecko to powód do wielkiej r...Czytaj więcej

Dieta dla mamy

Poprzednie wpisy mówiły tylko o odpowiednim karmieniu dziecka. Czas może uważniej przyjrzeć się również diecie dla kobiety w ciąży, w końcu od tego co je, kiedy jest jeszcze fizycznie połączona z maleństwem zależy również jego zdrowie. Co zrobić aby w czasie bycia w stanie brzemiennym wyglądać pięknie i jednocześnie czuć się zdrowo ?\n\nW internecie roi się od licznych diet, które można stosować w czasie ciąży. Każda matka może czuć się zagubiona w takim natłoku informacji. Nie wiadomo, która z nich tak naprawdę jest skuteczna, która nie będzie skutkować w nieprzyjemne później dla ciała i dla dziecka komplikacje. Wiele kobiet zadaje sobie też pytanie czy dieta w ciąży jest w ogóle konieczna ? Wiele zaczyna dopiero diete po porodzie, rzucając się na drakońskie metody, głodząc się i wylewając poty na siłowni w pogoni za wymarzoną sylwetką. Takie działanie też może okazać się zgubne.\n\nAby postąpić mądrze, warto sięgnąć po porady dietetyka. W ten sposób, możemy być pewne, że stosując się do odpowiednie dobranego jadłospisu, nie narazimy ani siebie ani nienarodzonego jeszcze dziecka na uszczerbki na zdrowiu.\n\nBędąc w ciąży ważne jest abyś często przygotowywała ryby w ramach obiadu. W Polsce mamy bardzo małe spożycie ryb na osobę, w naszym kraju zdecydowanie częściej wybierane są produkty mięsne. Udowodniono naukowo fakt, który mówi, że dzieci kobiet, które w czasie ciąży jadły duże ilości wyrobów rybnych, są inteligentniejsze, bardziej komunikatywne i sprawniejsze niż ich koledzy, których mamy wybierały częściej inne potrawy.\n\nA jak wygląda kwestia wegetarianizmu w obliczu ciąży ? Otóż liczne obserwacje naukowe wykazały, że diety wegetariańskie to raczej kiepski pomysł. Rozwijający się płód potrzebuje dużej ilości błonnika, którego substytuty mięsne nie są w stanie dostarczyć. Jeżeli jesteś jaroszką, na czas ciąży zdrowo jest sięgnąć po mięso.\n\nWarto zmienić niektóre pozycje w naszym jadłospisie na te które mają więcej witamin i wartości odżywczych niż katować się odchudzaniem. Na dłuższą metę są one po prostu nieskuteczne.\n\nPodsumowując, dobrze jest stosować dietę w ciąży. Należy jednak dobrać ją rozsądnie, nie kierować się chwilową modą ani opiniami samozwańczych dietetyków, których w internecie jest pełno.\n

Tagi: , , , , , , , ,

Bez komentarzy

Leave a reply

Skomentuj
Wpisz swore imię
Twój adres e-mail

Story Page