Zmiany w telewizji korzystne dla rodziców


Najbardziej podatnymi na reklamy istotami są dzieci, które gdyby mogły kupowałyby wszystko co ładnie wygląda. Nie tylko z myślą o nich, ale także o dorosłych KRRiT wdrożyła w życie szereg zmian. Konkretnie wprowadziła zmiany w oznaczeniach typów programów oraz ostrzega przed ulokowanym produktem, a więc tzw. product placement. Wiedząc, co jest reklamą trudniej będzie zmanipulować widza.

Zmiany, jakie nastąpiły w polskiej telewizji są wynikiem ustaleń unijnej dyrektywy. Od tej pory przed emisją programu pojawi się informacja, że w trakcie jego trwania pojawi się product placement. Dla wyjaśnienia należy wspomnieć, że lokowanie produktu jest takim zabiegiem marketingowym, który polega na umieszczeniu informacji o produkcie na antenie w taki sposób, by przedostał się on do podświadomości widza. Ukryta do tej pory reklama zachęcała do zakupu różnych produktów, od słodyczy począwszy, a na akcesoriach  iPada skończywszy.

 

Widzów przed emisją programu oraz po jego przerwaniu i ponownym wznowieniu ostrzegać będzie znaczek z napisem „audycja zawiera lokowanie produktu”. Musi on zajmować co najmniej 5 % całości ekranu i być wyświetlany minimum 4 sekundy. Zmiany dotyczą także radia, tyle że tu usłyszymy informację o tym, że pojawi się reklama zupek Knorra lub etui iPhone’a. Product placement może zostać użyty w filmach kinowych, filmach, serialach oraz programach sportowych i rozrywkowych. Informacje o sponsorach będą mogły być wyświetlane po zakończeniu bloku reklamowego, przed emisją głównego programu. Czas jaki został na to przeznaczony wynosi 8 sekund w przypadku jednego, 16 sekund przy dwóch oraz 24 sekundy w przypadku większej ilości sponsorów.

To jednak nie wszystkie zmiany jakie wprowadziła KRRiT. Nie zobaczymy już bowiem żółtych trójkącików oraz zielonych i żółtych kółeczek, które wskazywały od jakiego wieku można oglądać dany program. Od 28 sierpnia uśmiechnięty i zielony kwadracik oznacza program dla całej rodziny, niebieski, żółty i pomarańczowy poinformują widzów, że jest to program przeznaczony dla dzieci powyżej 7,12 i 16 roku życia, natomiast czerwony kwadracik z kluczem jest zarezerwowany dla dorosłych. Wcześniejsze rozgraniczenie na 3 grupy wiekowe było dość ubogie. Obecne jest bardziej precyzyjne i pomoże opiekunom w decyzji, który program jest odpowiedni dla ich pociechy. To ważna informacja dla wszystkich rodziców, których dzieci uwielbiają przesiadywać przed telewizorem.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *