• Drukuj
Zamknij
Polecamy

Wikusia chodzi do przedszkola, dzieci codziennie zajadają się tam drożdżowym...Czytaj więcej Pierwsze, nieśmiałe kroki stawiane przez nasze dziecko to powód do wielkiej r...Czytaj więcej

Najlepsze superfoods dla dzieci

Bardzo trudno jest przekonać maluchy do jedzenia większych ilości owoców i warzyw. Nasze pociechy chętniej sięgają po słodycze i słone przekąski. Warto jednak wprowadzać do diety dzieci zdrowe produkty, w tym superfoods, czyli niezastąpione źródła witamin, minerałów i składników odżywczych. Zapewnią one prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny. Poznaj najlepsze superfoods dla dzieci.

Suszone daktyle

Suszone owoce to doskonały zamiennik słodyczy. Daktyle zawierają dobrze przyswajalny błonnik pomagający utrzymać prawidłowy poziom insuliny i usprawniający działanie jelit. Dzieci mogą jeść je od 8 miesiąca życia. W daktylach znajdują się cenne witaminy A, C, E i PP oraz witaminy z grupy B, jak również żelazo, magnez, potas, wapń i fosfor. Spożywanie tych suszonych owoców pomoże maluchom w zaparciach i ochroni przed zaparciami. Daktyle to również naturalne lekarstwo na kaszel i katar.

Siemię lniane

Siemię lniane, za sprawą wysokiej zawartości błonnika, jest naturalnym środkiem przeczyszczającym, który usprawnia pracę jelit. Nasionka zadbają też o serce, dostarczając mu niezbędnych kwasów omega-3. Wspomniane kwasy wspomagają również pracę mózgu i ułatwiają wchłanianie witamin przez organizm. Siemię lniane zawiera duże ilości cynku, magnezu, żelaza, kwasu foliowego, witaminy E oraz B17. Pomoże dzieciom przy zaparciach, kaszlu i zgadze. Nasionka lnu chronią przed przeziębieniem i chorobami górnych dróg oddechowych. Sprawią także, że maluch będzie miał lśniące włosy i paznokcie. Ze względu na łagodny smak i właściwości zagęszczające, siemię lniane można dodawać do koktajli.

Awokado

Awokado zawiera zdrowe nienasycone tłuszcze, które powinny znaleźć się w diecie dziecka. Dodatkowo dostarcza witamin takich jak B1, B2, E, D, C oraz karotenów i białek. Awokado pomaga przy wzdęciach, nudnościach i lekkich zatruciach pokarmowych. Maluchom można podawać je już od 10 miesiąca życia. Na bazie tego owocu przygotujesz pastę do kanapek, zupę,  koktajl, lody i ciasteczka.

Płatki owsiane

Owsianka jest bogata w błonnik, magnez, mangan, selen i żelazo. Doskonale utrzymuje uczucie sytości. Może znaleźć się w jadłospisie dziecka po 10 miesiącu życia. Oprócz owsianki z płatków przygotujesz też ciasteczka, chrupki albo dodasz je do koktajli.

Olej kokosowy

Olej kokosowy ma delikatny, kremowy, słodkawy smak, dlatego będzie idealnym uzupełnieniem koktajli. Ten superfood zawiera cenne dla organizmu dziecka tłuszcze. Dzięki nim witaminy A, E, D i K lepiej się wchłaniają i zapewniają maluchowi dawkę energii na cały dzień. Olej kokosowy pomaga zwalczać wirusy, bakterie i grzyby oraz zapobiega próchnicy. 

Superfoods to produkty o wspaniałych, prozdrowotnych właściwościach. Warto włączyć je do diety dziecka, by zapewnić maluchowi solidną porcję witamin i minerałów pozwalających zwalczać rozmaite dolegliwości i wzmacniać organizm.

Bez komentarzy

Leave a reply

Skomentuj
Wpisz swore imię
Twój adres e-mail

Story Page